Adema, S.M. 2019. ‘Taalopdrachten ontwerpen bij een pensum (CE Ovidius 2019)’. Lampas 52.1, 93-118.
Adema, S.M en S. Dijkstra. 2018. ‘Augustus’ Ankers. Wetenschappelijk onderzoek voor leerlingen. Lampas51.4, 393-410.
Bartelds, D. 2018. ‘Wat is er moeilijk aan woordenboekgebruik?’, Lampas 51.3, 235-255.
Adema, S. M. 2018. Preface to seven articles on Latin learning and instruction. Journal of Latin Linguistics, 17(2), 279-280. https://doi.org/10.1515/joll-2018-0017
Adema, S.M. 2016. ‘Tekenen met woorden’. Lampas 49.3, 311-318 (didactische bijdrage aan themanummer Ekphrasis).
Adema, S.M. en L.W. van Gils. 2016. ‘Wetenschap de klas in via Quamlibet.nl’. Lampas 49.2, 185-190.
Luger, S. 2016. ‘Een cola-tic of een glijdende schaal? Vertalingen beoordelen in de bovenbouw’. Lampas, 49 (1), 3-19.
Adema, S.M. en L.W. van Gils. 2015. ‘Epistularum genera multa. Een talige benadering van teksttypen in brieven van Cicero en Plinius.’ Lampas 48.1, 18-38.